#661
![]() |
|
Заблокирован(а)
Дата рег-ции: 14.04.2004
Откуда: Belarus
Сообщения: 953
|
А может и это представит интерес?
чацьвер, 2 чэрвеня 2005, 22:45 Грэх у сьвядомасьці беларусаў Вячаслаў Ракіцкі, Менск (эфір 2 чэрвеня) Новая перадача сэрыі “Беларуская Атлянтыда”. Удзельнічае этнакультуроляг Тацяна Валодзіна. (Вячаслаў Ракіцкі: ) “Грэх… Мы так часта чуем і гаворым гэтае слова, што разуменьне яго стала няпэўным і неканкрэтным. А калі мы ня верым у Бога і ня ходзім да храму, тады мы можам быць грэшнымі або не? І ці грэх, скраўшы, ісьці ў касьцёл, а адтуль наўпрост да каханкі? І ці зьмяняецца стаўленьне да граху з разьвіцьцём грамадзтва? Пытаньняў шмат. І хвалявалі яны ўжо многія пакаленьні людзей, і нават раней за тое, як сфармуляваў свае запаветы Бог”. (Тацяна Валодзіна: ) “Грэх — адно з вытворных паняцьцяў, што фармуюць сыстэму каштоўнасьцяў у грамадзтве, этычныя нормы і прынцыпы сацыяльных дачыненьняў як у хрысьціянскай, так і ў будзённай народнай традыцыі. Грэх можна разглядаць у мностве сваіх праяўленьняў: і як парушэньне сыстэмы забаронаў, і як нейкую матэрыяльную субстанцыю, якуя можна падлічыць, ацаніць і нават прадаць. Існуе праблема судачыненьняў граху як рэлігійна-этычнай катэгорыі і народнага сьветагляду, праблема сумяшчэньня сьвятых запаветаў з абрадавай практыкай”. (Ракіцкі: ) “Як разумелі грэх нашы продкі, як ставіліся да яго, якімі былі шляхі пазбаўленьня граху ці пакараньня за яго? Але найперш, наколькі супадаюць хрысьціянскае і народнае бачаньне самога граху?” (Валодзіна: ) “Народная мараль хрысьціянскае разуменьне граху пашырае і адначасна канкрэтызуе. З паведамленьня вялікага знаўцы Палесься Чэслава Пяткевіча, да вялікіх грахоў адносяцца наўмыснае забойства, пакалечаньне, зьнявага крыжу, клятвапарушэньне, падпальваньне і выдзіраньне пчолаў. Да вялікіх грахоў далучаюць таксама нанесеныя крыўды ў залежнасьці ад таго, як іх успрымае пацярпелы. Гэтаксама лічыцца грахом зьняважлівае стаўленьне да царквы і ўсіх яе атрыбутаў. Але ў забойстве канякрада, пчаладзёра, падпальніка граху няма. Да таго ж, якім бы грэшным ні быў чалавек, але калі ён быў гвалтоўна забіты, усе яго грахі пяройдуць на забойцу”. (Ракіцкі: ) “Што ж яшчэ дадае тут уласна народная традыцыя?” (Валодзіна: ) “Для народнай традыцыі грэх — парушэньне звычаяў і абрадаў. Прыкладам, стаўленьне да магіі. Чарадзейства, знахарства і самая вера ў іх магчымасьць, такія натуральныя ў народзе, грэх з гледзішча царкоўнага дагматызму. Грэх біць зямлю, пляваць на агонь, апаганьваць крыніцы — гэта агульнаславянскія запаветы, парушэньне якіх залічваецца да самых цяжкіх грахоў, ня меншых за вядомыя хрысьціянскія правілы”. (Ракіцкі: ) “А як раней ставіліся людзі да іншых хрысьціянскіх грахоў? Прыкладам, да ляноты, абжорства, гневу?” (Валодзіна: ) “Лянота ўспрымалася як абмежаваны недахоп, але ня грэх. Казалі нават: “усякая лянота ад Бога”. Гнеў жа, паводле народных усьведамленьняў, — сапраўды грэх, бо абцяжарвае сумленьне. А вось абжорства, на думку палешука, нават не існуе: той, хто шмат есьць, прадуктыўна працуе, “бо добры ядотнік — добры работнік”. Зашмат зьесьці ніхто ня зможа, бо “душа меру знае”. А калі хто на сьвята пераесьць, то ня грэх, бо “на тое Бог даў сьвята, штоб людзі елі, пілі і весяліліся”. “Хіба ж гордасьць грэх? Як чалавеку ўдасца даказаць славы, нацца зрабіць нешта разумнае к людзкаму, а хацьбы толькі к свайму дабру, або на абшчэськае дзіва, то чаму ж яму гэтым не гадзіцца? Што ж ён мае рабіць: выйці хіба на вуліцу да крычаць: — Людзі добрыя, я зраблю тое ды сёе, так ды сяк, ды йдзіце ўсе дай бійце мяне ў морду?!” (Ракіцкі: ) “Зь дзяцінства запомніліся мне засьцярогі бабулі не выкідваць нават скарыначкі хлеба. Яна казала — гэта грэх”. (Валодзіна: ) “Так, сапраўды беларусы спрадвеку лічылі вялікім грахом непаважлівае стаўленьне да хлеба. Абыходжаньне зь ім запаўнялася мноствам перасьцярогаў — нельга нядбала перасоўваць бохан зь месца на месца, грэх нават міжволі выпусьціць яго з рук. Жадаючы такога граху пазбыцца, трэба яго падняць, пацалаваць, тройчы перахрысьціўшыся. Хлеб ня можа ляжаць на стале, калі побач на лаве хтосьці сьпіць. Хлебам нельга забаўляцца, кідацца ім або барабаніць па ім пальцамі ці нажом. Грэх дакрануцца да хлеба нямытай рукой або есьці не памыўшыся”. (Ракіцкі: ) “На вёсках да сёньня прытрымліваюцца забаронаў працаваць у сьвяты — грэх, кажуць. Але чаму? Праца ж ніколі не была грахом”. (Валодзіна: ) “Па-першае, тут уплыў запавету не парушаць сьвяточнасьці сёмага дня пасьля стварэньня сьвету. “Нядзелю аддай Богу свайму”, — так у Запавеце. А ў народзе верылі, што гэта можа прывесьці да парушэньня прыроднай раўнавагі і сьветапарадку. Прыкладам, існуе строгая забарона працаваць на Благавешчаньне, калі нават “птушка гнязда ня ўе, дзеўка касы не пляце”. За парушэньне — Божая кара, прычым, пакаранымі могуць быць як людзі, так і жывёлы. Так, зязюля ня мае свайго гнязда, бо не паслухалася і працавала ў гэты дзень”. (Ракіцкі: ) “Атрымліваецца, што птушкі і жывёлы таксама могуць грашыць? У чым жа іх грэх?” (Валодзіна: ) “У жывёльным і расьлінным сьвеце таксама ёсьць свой крытэр граху. Прыкладам, вераць, што ўсе зьмеі на Ўзьвіжаньне адыходзяць у свой вырай. Але калі якая летам кагосьці ўкусіла, яе не прымаюць. У адчаі зьмяя шукае пагібелі, бо зямля яе не прымае, як не прымае і целы грэшнікаў-людзей. Самы папулярны матыў народных біблейскіх легендаў — гэта паводзіны расьлінаў і жывёлаў у час укрыжаваньня і пакутаў Хрыста. У судачыненьні зь імі хтосьці зь іх пачынае лічыцца грэшным ці нячыстым. Сярод грэшных расьлінаў і вольха, бо зь яе зробленыя цьвікі для ўкрыжаваньня, таму яе драўніна “чарвівая” і непрыдатная для будоўлі. За грэх непаслухмянства пакараныя воран і каршун. Воран стаў зь белага чорным, бо ня выканаў даручэньня Ноя і ў пачатку сьвету ня стаў дапамагаць Богу капаць і прачышчаць крыніцы. Вобраз асіны зьвязаны з матывам самага вялікага грэшніка між людзей — Юды, што прадаў свайго Настаўніка. “Асіна заўсёды з таго шуміць, што як Юда хацеў вешацца, то ўсе дзеравы не даваліся, бо шумелі, адно яна не шумела, то ён на ёй павесіўся. Толькі яна зьмілавалася над Хрыстапрадаўцам. Затым-та яна і досі дрыжыць, бо яе Бог етак заклеймаваў. Асіна — чарцям ды ведзьмам дружына. З асіны няможна нічога ставіць, ані ў грэблю класьці, бо чорт зараз і прычэпіцца, а штоб у сьцену пакласьці асінавае бервяно, то й сам Бог не вялеў”. (Ракіцкі: ) “А якім чынам (акрамя малітваў, вядома) грахі замольвалі, за што чакалася прабачэньне?” (Валодзіна: ) “Верылі, што ўсіх грахоў пазбаўляюцца і ідуць адразу ў рай жанчына, што памерла ў родах, ды той, каго забіў пярун, бо разам з такім чалавекам аказаўся зьнішчаным і нячысьцік. Але гэта надта трагічна. Выбачаюцца грахі і тым, хто стане забіваць зьмеяў, бо яны нібыта смокчуць сонца. Калісь казалі, за адну забітую зьмяю Бог даруе чалавеку дванаццаць грахоў, а за дванаццаць зьмеяў, забітых у адзін дзень, нават вялікаму грэшніку даруюцца ўсе грахі”. (Ракіцкі: ) “Несумненна, паняцьце граху непарыўна зьвязанае з такімі маральнымі катэгорыямі, як сумленьне і асабліва сорам. Што аб гэтым кажа наша традыцыя?” (Валодзіна: ) “Людзкія заганы, грэх, як на тое паказвае і наша мова, зацямняюць, засьляпляюць чалавеку вочы, нездарма мы кажам — ат страму глазы лупаютца; у сабакі вачэй позычыўшы. Цікава, што эвангельская прыпавесьць пра сучок і бервяно ў воку апавядае ня толькі пра грахі як пра прычыну скажэньня ўспрыманьня, але й пра матэрыяльную канцэнтрацыю грахоў менавіта ў вачах. “Як чалавек зроду, ня быўшы ласым на чужое дабро, падасца чорту да нешта ўкрадзе, хаць невялічкае, дабярэцца да чужое жонкі або іншую якуюсь напасьць адколе каму-небудзь, то хаць бы ён, апомніўшыся, як каяўся, то яго вока ўся-такі будзе запарушано; бывае, што людзі і выбачаць віну, а пра тое грэшнік чуе ліхія парушынкі ў вачах. Есьцека і такія вочы, што, маўляў, дыму не баяцца; не баяцца не то парушынкі, дай цэлае жмені сьмецьця”. (Ракіцкі: ) “А якім бачылі людзі пакараньне за грахі?” (Валодзіна: ) “Згодна з народнымі ўяўленьнямі, пакараньне за грэх спасьцігае чалавека адразу і часьцей мае канкрэтны, нават фізычны характар. Звычайна кара судачыняецца з самім грахом — хтосьці тапіў лазьню ў сьвята, там атрымаў значныя апёкі, забіваў калы да Дабравешчаньня — будзе засуха. Распрацаваная і цэлая сыстэма расплаты за грахі на тым сьвеце — у пекле. І там за грахі аддаецца адпаведным. Прыкладам, п’яніца п’е смалу; хто біўся, таго чэрці сякуць лазіною, а ён сам вошы б’е, б’е-б’е, дый невядома адкуль яны бяруцца. Брахун будзе хадзіць з высалупленым языком і зьвязанымі назад рукамі, а за язык будуць кусаць авадні і мухі”. “У Бога ўсе нашыя грахі і добрыя ўчынкі запісаны, і хоць на гэтым сьвеце хто ня ўмее чытаць і пісаць, то Бог так дасьць, што на страшным судзе кажды ўмецьме і мусіцьме на голас усё перачытаць перад усімі, і тады Бог скажа, што ён за гэта заслужыў: ці пекла, ці неба”. (Ракіцкі: ) “Словам, кожны пацерпіць за зробленае. І хаця ў прыказках можна сустрэць — “Грэх у мех, а сам наверх”, табе тут жа запярэчаць — “Грэх не схаваеш у мех, ня ўтопчаш у балота”. Тым больш, што кожны з нас і нараджаецца ўжо грэшным, бо мае ўнутры сябе грэх. Хай сабе ня свой, але грэх першародны. Але пра гэта наступным разам”. |
![]() |
|
#662
![]() |
|
Бывалый
![]() ![]() Дата рег-ции: 13.05.2003
Откуда: Vitebsk
Сообщения: 196
|
Пра родную мову...
Только что на беларуском телевидении закончился футбольный матч сб. Шотландии и Беларуси. Комментатор вел репортаж на русском языке. Но родной беларуский язык так и просился на волю... Грустно и смешно было слышать, как за произнесенные на беларускай мове слова и выражения, комментатор чуть-ли не извинялся ![]() |
![]() |
|
#663
![]() |
|
Бывалый
![]() ![]() Дата рег-ции: 07.06.2005
Откуда: Сergy 95
Сообщения: 168
|
Всем привет! По приглашению Samurai присоединяюсь к вашей белорусской тусовке!
Dazzling, думаю Вас уже можно поздравить с пополнением!?! Будет время, напишите кто родился, как назвали и т.д. и т.п. ![]() А я уже начала чемоданы собирать, 1-го июля летим с моими девушками в Минск. Муж нас нагонит 12-го. Не могу дождаться. |
![]() |
|
#664
![]() |
|
Заблокирован(а)
Дата рег-ции: 14.04.2004
Откуда: Belarus
Сообщения: 953
|
MGI,
согласен. И более того, говорят то в основном на трасянке, стыдно слушать порой. А когда диктор переходит на родной язык, то очень хорошо получается, красиво. Конечно, если он его знает. А то многие и по-белорусски с акцентом диким говорят. Изменения грамматики на произношение сильно повлияло. Например, говорят песня, а не песьня, каменне, а не каменьне и т. д. Очень много заимствований из русского языка появилось, нехарактерных для белорусского. Это огрубило их звучание по-белорусски, стало некрасиво. И т. д. И т. п. Но это не всем интересно, думаю. |
![]() |
|
#665
![]() |
|
Заблокирован(а)
Дата рег-ции: 14.04.2004
Откуда: Belarus
Сообщения: 953
|
А какой эффект получился во Франции от следующего явления?
Речь А.Гринспена вызвала резкий рост доллара Председатель Федеральной резервной системы (ФРС) Соединенных Штатов Америки Алан Гринспен считает, что экономика США по-прежнему "крепко стоит на ногах". Такое заявление глава ФРС сделал сегодня, выступая перед членами объединенной экономической комиссии конгресса США. Как сообщает Associated Press, сегодняшнее выступление А. Гринспена стало его наиболее полным обзором общего состояния американской экономики с февраля текущего года. Председатель ФРС полагает, что последнее улучшение экономических показателей дает право говорить о том, что, несмотря на прежние опасения, серьезного снижения темпов экономического роста в США не предвидится. Кроме того, по мнению А. Гринспена, инфляция в стране также находится под контролем. Это позволит финансовым властям умеренно повышать ставки. Вместе с тем глава Федеральной резервной системы подчеркнул, что не следует исключать возможные риски, способные оказать негативное влияние. Выступление председателя ФРС США вызвало резкий рост доллара на мировых валютных биржах. Как отмечают аналитики, американская валюта достигла наивысшего показателя за последние 9 месяцев. В Нью Йорке доллар вырос до отметки $1.2183 за евро, в то время как вчера поздно вечером за один евро давали 1.2234 доллара. Выросла американская валюта и по отношению к японской йене. В настоящее время за один доллар дают 107.70 йен. Ранее курс американской валюты составлял 107.29 йен за доллар. Что касается фондовых торгов в США, то там сейчас наблюдается умеренное понижение ведущих индексов. В начале торгов индексы заметно снизились в преддверии выступления А. Гринспена. Инвесторы проявляли беспокойство, ожидая, что в своей речи он сообщит о замедлении темпов экономического роста в США. Тем не менее, оценка состояния американской экономики, сделанная главой ФРС, не оправдала опасения экспертов. Кроме того, на динамику биржевых показателей оказали влияние новости макроэкономики. До открытия торговой сессии Министерство труда США представило данные по количеству первоначальных требований по выплате пособия по безработице за неделю, которая завершилась 4 июня 2005г. Согласно данным опубликованного доклада, число первоначальных требований по выплате пособия по безработице в США за неделю сократилось на 21 тыс. по сравнению с предшествовавшей недели и составило 330 тыс. Этот показатель оказался ниже прогнозов аналитиков, ожидавших его снижения до 335 тыс. Сегодня участники фондовых торгов ожидают предварительного финансового отчета за текущий квартал от компании сектора высоких технологий Intel. В преддверии публикации данных котировки ценных бумаг компании выросли на 0,14%. По состоянию на 19:04 мск индекс Dow Jones снизился на 14,93 пункта (-0,14%) - до 10461,93 пункта, индекс Nasdaq потерял 3,87 пункта (-0,19%) и составил 2056,31 пункта, индекс S&P понизился на 1,25 пункта (-0,10%), составив 1193,42 пункта. 09.06.2005 |
![]() |
|
#666
![]() |
|
Мэтр
![]() ![]() ![]() ![]() Дата рег-ции: 17.01.2004
Откуда: France, 44
Сообщения: 2.512
|
Пока эффекта особого я не заметила.
Американцы всегда умудряются быть в выигрыше: и при завышенном курсе доллара, и при заниженном. Вот у других так не получается. Про грехи: кто встретил рассвет солнца, тому прошается один грех. |
![]() |
|
#667
![]() |
|
Мэтр
![]() ![]() ![]() ![]() |
snivelle, Мы тоже со своими девушками летим в Минск 1-го июля (и муж с нами)! Будем лететь вместе!
Как увидишь мужчину с тремя шумными девочками, подходи. Старшая - это я :-) |
![]() |
|
#669
![]() |
||
Заблокирован(а)
Дата рег-ции: 14.04.2004
Откуда: Belarus
Сообщения: 953
|
POLKAN пишет:
|
|
![]() |
|
#670
![]() |
|
Бывалый
![]() ![]() Дата рег-ции: 07.06.2005
Откуда: Сergy 95
Сообщения: 168
|
Leila Вот и познакомимся "в натуре"
![]() А ты как увидишь маму с двумя девушками - тоже подходи, думаю, не ошибешся. Обращаюсь ко всем. Я тут видела топик "полевая почта", но там все больше по России спрос и предложение. Так вот я решила предложить на белорусской тусовке, если кому нужно что-ниб. важное в Белоруссию передать, то обращайтесь. |
![]() |
|
#671
![]() |
|
Бывалый
![]() ![]() Дата рег-ции: 07.06.2005
Откуда: Сergy 95
Сообщения: 168
|
У меня вопрос ко всем, как вы в Белоруссию звоните? а то у телерабе как подорожало в январе, так больше и не подешевело. Был момент у нолимиттелеком был местный тариф на мобильные, но я пробовала много раз безуспешно, но и у них подорожал. Нашла месяц назад бонминют 08 11 65 07 07, это та же контора, что и телерабе и кукутел, тк адрес один и тот же, у них местный тариф и на домашние, и на мобильные, но проблема в том, что не во всех департаментах номер 08.. срабатывает. Я живу в 95, здесь не работает,знаю что в 93 работает. У свекров в 80-м тоже работает. Но может кто знает еще какой-ниб. номер?
|
![]() |
|
#672
![]() |
|
Мэтр
![]() ![]() ![]() ![]() Дата рег-ции: 08.04.2003
Откуда: Mulhouse 68
Сообщения: 972
|
snivelle, привет.
Я тоже раньше кодом телерабэ пользовалась. Теперь вот только на мобильный звоню за 15 сантимов. ![]() Я в Минск полечу с мужем в сентябре. Если бы рядышком жили, я, конечно же, воспользовалась бы предложением насчет полевой почты. Спасибо. ![]() |
![]() |
|
#673
![]() |
|
Заблокирован(а)
Дата рег-ции: 14.04.2004
Откуда: Belarus
Сообщения: 953
|
длинновато, конечно, но достаточно интересно и неожиданно. В школе другое рассказывали.
Беларуская Aтлянтыда чацьвер, 26 траўня 2005, 21:44 Беларускі абутак Вячаслаў Ракіцкі, Менск (эфір 26 траўня) Новая перадача сэрыі “Беларуская Атлянтыда”. Удзельнічае археоляг, гісторык Алег Трусаў. (Вячаслаў Ракіцкі: ) “Цяпер цяжка ўявіць сабе абутак, асабліва жаночы, без абцаса. Дастаткова прыгадаць славутыя “шпількі”, якія робяць жаночую нагу зграбнай і прывабнай. Зрэшты, нават калі зьнешне выглядае абутак, што ён як бы без абцаса, апошні ўсё роўна ёсьць, толькі ён маленькі ці нязвыклай формы. Але ці заўсёды наш абутак меў абцасы і наагул, што гэта такое? Зусім нездарма існуе выраз “быць у каго-небудзь (напрыклад, у кабеты) пад абцасам”. (Алег Трусаў: ) “Абцасам называюць цьвёрдую набойку на падэшве абутку пад пятой. Дарэчы, доўгі час нашы продкі пра яго нічога ня ведалі і мелі абутак без абцасаў”. (Ракіцкі: ) “А як выглядаў беларускі абутак у далёкім мінулым, напрыклад, у 12 стагодзьдзі, у часы Ўсяслава Чарадзея і Эўфрасіньні Полацкай?” (Трусаў: ) “У гэты час жыхары беларускіх гарадоў насілі скураны абутак без абцасаў трох тыпаў: поршні або пасталы, чаравікі і боты. Спачатку абутак ня меў цьвёрдых дэталяў. Да 13 стагодзьдзя найбольш пашыранымі былі поршні, зробленыя з аднаго кавалку скуры. Дзеля гэтага бралі чатырохкутны кавалак скуры памерам прыкладна 20 на 10 сантымэтраў і таўшчынёй да трох мілімэтраў. Па баках і ў наску праразалі дзірачкі, у якія працягвалі скураны раменьчык альбо пяньковую вяроўку (яе называлі аборай) дзеля мацаваньня на назе”. (Ракіцкі: ) “Вы ад самага пачатку загаварылі пра скуру. Няўжо ажно з тых часоў заўсёды беларусы шылі абутак са скуры? Нам жа ў школе ўбівалі ў галовы, што беларусы спрадвеку хадзілі ў лапцях з лазы”. (Трусаў: ) “Лапці з лазы насілі толькі сяляне, і насілі іх тады, калі хадзілі па балотах, бо гэтыя лапці самі сохлі на назе. Усё гарадзкое насельніцтва з 10 стагодзьдзя хадзіла ў скураным абутку, і за ўсе часы археалягічных раскопак знайшлі толькі адзін лапаць у культурным слоі”. (Ракіцкі: ) “Такім чынам, скура — асноўны абутковы матар’ял”. (Трусаў: ) “І па сёньняшні дзень, дарэчы”. (Ракіцкі: ) “Але давайце вернемся ў 11 стагодзьдзе”. (Трусаў: ) “У гэты час акурат зьяўляюцца чаравікі. Іх шылі зь дзьвюх-трох кавалкаў скуры, якія сшывалі паміж сабою патайным швом і прышывалі да падэшвы вываратным спосабам. Даўжыня падэшвы вагалася ад 22 да 26 сантымэтраў. Чаравікі або паўбоцікі шылі зь мяккай часткі скуры жывёл — з чэрава. Адсюль, відаць, і паходзіць назва гэтага віду скуранога абутку, уласьцівая і для іншых славянскіх народаў. Доўгі час у модзе былі чаравікі без абцасаў і засьцёжак, зь невысокімі борцікамі, якія ледзь-ледзь закрывалі шчыкалатку нагі і часам сьцягваліся ззаду завязанымі раменьчыкамі. Даволі часта чаравікі, асабліва жаночыя і дзіцячыя, аздабляліся вышыўкай у выглядзе геамэтрычнага або расьліннага арнамэнту”. (Ракіцкі: ) “На гэтым тле зьяўленьне абцаса падаецца ледзь не рэвалюцыяй у абутковай модзе. Дык калі ў Эўропе і ў Беларусі зьяўляецца абцас?” (Трусаў: ) “Гэта адбывалася паступова. Зьяўленьне абцаса ў 13—14 стагодзьдзях было выклікана пераходам ад мяккіх да цьвёрдых тыпаў абутку. Спачатку сталі ўмацоўваць падэшву, рабіць яе шматслойнай. Пазьней у падэшву сталі забіваць па пэрымэтры маленькія цьвікі. Каб умацаваць падэшвенны напятак, пад яго ў 14 стагодзьдзі сталі падкладаць дадатковыя скураныя пласьцінкі. Зь цягам часу яны пераўтварыліся ў скураны наборны абцас, які замацоўвалі абутковай падкоўкай. Такім чынам, абцас у Беларусі зьяўляецца на мяжы 15—16 стагодзьдзяў”. (Ракіцкі: ) “Вось гэтая абутковая падкоўка… Ці не яна стала прычынай зьяўленьня ўстойлівага выразу “каваны бот”? Калі ў Беларусі зьявіліся боты і калі іх “падкавалі”?” (Трусаў: ) “У Беларусі боты зьявіліся ў сярэдзіне 11 стагодзьдзя. Сама назва “боты” ўпершыню згадваецца ў Радзівілаўскім летапісе 15 стагодзьдзя. Трапіла гэта слова ў нашу мову з францускай праз польскую. Мясцовая назва ботаў “чобаты” альбо “чаботы”, як кажуць на Палесьсі. Насілі боты багатыя людзі, князі, баяры, магнаты і шляхта. Існавала мода на саф’янавыя боты чырвонага, жоўтага ці зялёнага колеру. Яны аздабляліся цісьненьнем, спражкамі і вышыўкай, залатымі ці срэбранымі ніткамі. Каляровыя боты лічыліся прыкметай шляхецкай годнасьці нават у другой палове 19 стагодзьдзя”. (Ракіцкі: ) “Відаць пана па халявах?” (Трусаў: ) “Так. А што тычыцца абцасаў, дык яны зьявіліся ў ботах вельмі рана, яшчэ ў 15 стагодзьдзі. Часам яны замянялі вершнікам шпоры і дапамагалі кіраваць канём”. (Ракіцкі: ) “А як выглядалі боты з абцасамі?” (Трусаў: ) “У ботах цьвёрдага тыпу зьяўляецца наборны абцас, што мацаваўся пры дапамозе цьвікоў, драўляных штыркоў або мэталічных падковак. Драўляныя штыркі абавязкова прысутнічаюць у наборным абцасе бота. Абцас надаваў абутку трываласьць і падаўжаў тэрмін яго карыстаньня. Адначасна з абцасам зьявіліся абутковыя падкоўкі, цьвікі і цьвёрды заднік”. (Ракіцкі: ) “Што ўяўлялі сабой першыя падкоўкі і як яны мацаваліся на абутак?” (Трусаў: ) “Абутковыя падкоўкі масава сустракаюцца ў культурным пласьце беларускіх гарадоў і мястэчак у слаях, што належаць да канца 15—16 стагодзьдзяў. Першыя падкоўкі 16 стагодзьдзя ахоплівалі абцас па пэрымэтру, з бакоў, захоўвалі яго ад сьціраньня і прымацоўвалі яго скураныя пласьцінкі да падэшвы. Яны мелі тры шыпы вышынёй ад 1 да 3 сантымэтраў. У 17 стагодзьдзі зьявіліся трохшыпныя падкоўкі, што мацаваліся шыпамі да абцасу зьнізу. Яны мелі даўжыню да 8 сантымэтраў. Бясшыпныя падкоўкі з трыма дзірачкамі для цьвікоў зьяўляюцца ў 18 стагодзьдзі і дажываюць да другой паловы 20 стагодзьдзі. Зрэшты, і мы яшчэ ў дзяцінстве насілі абутак, падкаваны трыма цьвічкамі”. (Ракіцкі: ) “Мне здавалася тады, што гэта ідзе ад беднасьці, што падкоўваюць абутак, каб ён даўжэй насіўся”. (Трусаў: ) “Так, і 20 стагодзьдзе — гэта часы войнаў і жабрацтва. Вось жа і людзі, пакуль не разбагацелі, цокалі падкоўкамі, як вайскоўцы на парадзе”. (Ракіцкі: ) “Абцас і мода. Калі мы гаворым пра моду ў абутку, дык найперш маем на ўвазе нос ці абцас. Абцас можа быць тонкім, тоўстым, нізкім, высокім, звужаным долу ці нават у форме трапэцыі. Калі пачалі надаваць увагу абцасу як прыкмеце моды?” (Трусаў: ) “Асабліва ў 19-м — пачатку 20 стагодзьдзя. У той час існавалі два тыпы абцасаў: наборны (з кавалкаў скуры) і драўляны, які быў скурай абцягнуты. Акрамя ботаў з падэшвай, абабітай драўлянымі цьвікамі (“боты на цьвіках”), з канца 19 стагодзьдзя пачалі шыць рантавыя, у якіх падэшва не прыбівалася, а прышывалася дратвай (тоўстай ніткай) да ранта. Рант — гэта вузкі раменьчык з тоўстай скуры, які на спэцыяльнай калодцы сшывалі з вусьцілкай і галоўкай бота. Былі ў модзе і боты са скрыпам, калі разам з падэшвай клалі бяросту. І яна рыпела ў часе хадзьбы. Апошнім этапам вырабу ботаў была іх аздоба. Краі падэшвы і абцасы падразалі нажом, зачышчалі рашпілем, націралі шклом ці наждаком. У Давыд-Гарадку, напрыклад, рант і абцас выгладжвалі гладзілкай, швы падэшвы мазалі гарачым воскам. Гатовыя вырабы змазвалі воскам або лоем, каб захаваць іх ад вільгаці, і абутак станавіўся гнуткім”. (Ракіцкі: ) “Гэта гаворка пра багатых. А, як кажуць, у багатых свае звычкі, свае норавы. А што вы можаце сказаць пра сялянскае асяродзьдзе? Ці можна адносна яго казаць пра абутак як сымбаль дабрабыту?” (Трусаў: ) “Можна. І асабліва пасьля скасаваньня прыгоннага права, калі сяляне сталі вольнымі і захацелі быць падобнымі да паноў. У другой палове 19 стагодзьдзя боты сталі сымбалем дабрабыту для сялян і сялянак. Дзяўчаты і моладзь насілі паўбоцікі або чаравікі, якія называліся “шнуроўкі”. Халявы гэтага абутку мелі сьпераду разрэз і сьцягваліся чырвонымі, чорнымі шарсьцянымі шнуркамі або тонкімі раменьчыкамі на сямі-дзесяці пістонах. Згадайце знакаміты здымак Цёткі. У яе на нагах былі шнуроўкі. У Моталі абцас прабівалі не пад пятой, а амаль пасярэдзіне падэшвы, таму заднік выглядаў вельмі паднятым. Існавалі і чаравікі-паўбоцікі, у якіх халявы зашпільваліся сьпераду, пасярэдзіне ці збоку лыткі на дзесяць-адзінаццаць гузікаў (кнопак). На Віцебшчыне модніцы заказвалі ў шаўцоў чырвоныя, саф’янавыя чаравікі “са скрыпам”. Дзеля гэтага паміж падэшвай і вусьцілкай клалі бяросту”. (Ракіцкі: ) “Зрэшты, працэс шыцьця ботаў з абцасамі паэтычна адлюстраваў і Янка Купала ў вершы “Шавец”: Пры варстаце маім Дружна праца ідзе: Жонка дратву прадзе, Вучань суча яе. Я сам “крой” намачыў, На капыл нацягнуў; Стукі-стук! малатком, Шылам, дратвай махнуў, Падашву прылажыў, Нагнаў штыфтам кругом. Абцас гладка прыбіў Ды падкоўку на ём. Спадар Трусаў, чым жа можна патлумачыць, што працэс шыцьця ботаў паэтызавалі пісьменьнікі, паэты? Што значылі яны для народнай творчасьці?” (Трусаў: ) “Чалавек, які меў скураны абутак дый яшчэ на абцасе, пераходзіў у сярэднюю клясу. У сваім вершы Купала паказаў, як мужык ужо станавіўся не мужыком, а месьцічам. Наагул, беларускія сяляне хадзілі ў горад да касьцёлу ў скураным абутку. Яны маглі несьлі скураныя боты на палцы за плячыма, а пры падыходзе да храму пераабуваліся. Скураныя боты нават перадавалі ў спадчыну дзецям і ўнукам. А боты на абцасе колісь значылі для чалавека ня меней, чым сёньня “Мэрсэдэс”. |
![]() |
|
#675
![]() |
|||
Бывалый
![]() ![]() Дата рег-ции: 07.06.2005
Откуда: Сergy 95
Сообщения: 168
|
svetti пишет:
![]() Цитата:
![]() |
||
![]() |
|
#677
![]() |
|
Мэтр
![]() ![]() ![]() ![]() Дата рег-ции: 08.04.2003
Откуда: Mulhouse 68
Сообщения: 972
|
snivelle, привет!
Спасибо за предложение, но нет такой необходимости, чтобы отнимать у тебя время. Я с родителями через интернет общаюсь -- так что информация, фотографии -- все быстро передается. Еще раз спасибо. Что касается звонков, то с "нолимиттелеком" у меня не получается. Не соединяется и все. ![]() per, это в евро: 15 центов (извини). Локальный тариф -- около 3 центов (есть и вечерний льготный после 20.00, на половину дешевле). Я даже не знаю, какое название было у давнишних копеек (тех, что во франках)... chaton, привет! Сейчас зайду в "новички" с тобой "знакомиться" ![]() |
![]() |
|
#678
![]() |
||
Мэтр
![]() ![]() ![]() ![]() Дата рег-ции: 17.01.2004
Откуда: France, 44
Сообщения: 2.512
|
Шатон, заходите!Всегда рады!
per пишет:
Нашла замечательный монолог (из последних) большого философа и человека с потрясаюшим чувством юмора. Вы все его знаете. Вот ссылка:http://www.sem40.ru/rest/humor/14926/ |
|
![]() |
|
#679
![]() |
|||
Бывалый
![]() ![]() Дата рег-ции: 07.06.2005
Откуда: Сergy 95
Сообщения: 168
|
svetti пишет:
![]() ![]() Есть еще http://www.appeldiscount.com/tarifs.php 0826 10 60 60, у них тоже 15 центов, но на домашний, в отличие от телерабе. Ох я эти все сайты каждый день просматриваю в надежде, подписалсь на инфо, но пока уменьшения не было. ![]() chaton пишет:
![]() |
||
![]() |
|
#680
![]() |
|
Заблокирован(а)
Дата рег-ции: 14.04.2004
Откуда: Belarus
Сообщения: 953
|
Вот такое я получил по e-mail письмо.
Мне оно интересно и поучительно. Прочтите. Послушай, пожалуйста, эту притчу. >Жил-был мальчик с ужасным характером. Его отец дал ему мешочек с >гвоздями и сказал забивать по гвоздю в садовую ограду каждый раз, >когда он будет терять терпение и с кем-то ссориться. В первый день >мальчик забил 37 гвоздей. В течение следующих недель он старался >сдерживаться, и количество забитых гвоздей уменьшалось день ото дня. >Оказалось, что сдерживаться легче, чем забивать гвозди... Наконец >наступил день, когда мальчик не забил в ограду ни одного гвоздя. >Тогда он пошел к своему отцу и сказал об этом. И отец сказал ему >вытаскивать по одному гвоздю из ограды за каждый день, в который он >не >потеряет терпения. Дни шли за днями, и наконец мальчик смог сказать >отцу, что он вытащил из ограды все гвозди. Отец привел сына к ограде >и >сказал: "Сы 85; мой, ты хорошо вел себя, но посмотри на эти дыры в >ограде. Она больше никогда не будет такой, как раньше. Когда ты с >кем-то ссоришься и говоришь вещи, которые могут сделать больно, ты >наносишь собеседнику рану вроде этой. Ты можешь вонзить в человека >нож, а потом его вытащить, но рана все равно останется..." Неважно, >сколько раз ты будешь просить прощения, рана останется. Душевная рана >приносит столько же боли, сколько телесная. Друзья - это редкие >драгоценности, они приносят тебе улыбку и радость. Они готовы >выслушать тебя, когда тебе это нужно, они поддерживают тебя и >открывают тебе свое сердце. Покажи своим друзьям, как ты их любишь. >Отправь это письмо всем тем, кого ты считаешь своими друзьями, даже >если надо будет переслать его обратно тому, кто прислал его тебе. >Если >это письмо к тебе вернется, ты будешь знать, что у тебя ест 00; >кружок >друзей. И, наконец, "Одна из радостей дружбы знать, кому доверить >тайну" >(Алессандро Манцони. > >Несколько строк к размышлению: >Если ты получил это письмо, значит, кто-то желает тебе добра и, >значит, у тебя, с твоей стороны, есть люди, которые тебе дороги. Если >ты слишком занят, чтобы потратить несколько минут на отправку этого >письма другим, если ты говоришь себе: "Я отправлю его >как-нибудь на днях", может быть, ты не отправишь его никогда. >Эта тантра родилась на севере Индии. Суеверен ты или нет, потрать >несколько минут на то, чтобы перечитать ее несколько раз. >Она содержит несколько посланий душе. >Давай людям больше, чем они ждут от тебя, и делай так со всем. >Когда говоришь "я люблю тебя", говори это серьезно. >Когда говоришь "мне очень жаль", смотри человеку в глаза. >Не смейся над чужими мечтами. >Ты можешь получить много душевных ран, но это единственный способ >прожить свою жизнь. >Не суди людей по их близким. >Говори медленно, но думай быстро. >Если тебе задают вопрос, на который тебе не хочется отвечать, >улыбнись >и спроси: "Почему ты хочешь это узнать?" >Помни, что величайшая любовь и величайший успех несут очень большую >опасность. >Когда ты проигрываешь и теряешь многое, не потеряй урока. >Помни о триаде: уважение к себе, уважение к другим, ответственность >за >свои поступки. > >Не позволяй маленькому различию разрушить большую дружбу. >Улыбайся, когда говоришь по телефону. Тот, кто тебе звонит, >почувствует это по твоему голосу. >Читай между строк. >Помни: иногда не получить что-то, когда ты этого хочешь, это удача. > >Эта тантра должна быть далеко от тебя через 96 часов. >Отправь несколько копий и посмотри, что с тобой произойдет в >ближайшие 4 дня. >Это правда, даже если ты не суеверен. >Вот что осталось: отправь это письмо хотя бы 3 адресатам, и твоя >жизнь станет лучше. >0-4 человека: твоя жизнь станет ощутимо лучше. >5-9 человек: твоя жизнь становится лучше и соответствует твоим >ожиданиям. >10-14 человек: за 3 ближайшие недели у тебя будет как минимум 5 >приятных сюрпризов. >15 и ; больше: твоя жизнь станет намного лучше, и все, о чем ты >всегда >мечтал, начнет осуществляться. |
![]() |
|
#681
![]() |
|
Мэтр
![]() ![]() ![]() ![]() Дата рег-ции: 08.04.2003
Откуда: Mulhouse 68
Сообщения: 972
|
Я недавно получила похожее письмо-тантру. Так вот в конце было указано нужное количество копий, которые надо было переслать кому-нибудь, а если НЕТ, то что-то ужасссссное случится в течение 10 дней со мной. Такая вот добрая тантра.
А на самом деле, это все ясно как божий день: добрые слова -- хорошая энегретика -- тебе сплошная польза. По-чаще надо думать о хорошем, которое не замедлит материализоваться. Можно даже писать добрые девизы, чтобы они были всегда "на глазах". Больше добрых мыслей, друзья. Я в это верю. |
![]() |
|
#683
![]() |
|
Заблокирован(а)
Дата рег-ции: 14.04.2004
Откуда: Belarus
Сообщения: 953
|
Европа завершила войну с Китаем по легпрому?
Новость от 11 июня 2005 Адрес в Интернет: http://news.tut.by/54229.html ЕС и КНР завершают "текстильную войну" Представителям Евросоюза и Китая на переговорах в Шанхае удалось достичь соглашения по вопросу об экспорте китайского текстиля в Европу. Как говорится в заявлении Еврокомисии, соглашение призвано обеспечить "разумный рост" экспортных поставок текстильной продукции из Китая. Соглашение было подписано комиссаром ЕС по вопросам торговли Питером Мендельсоном и его китайским коллегой Бо Силаем. Уже сейчас известно, что соглашение позволит регулировать объемы поставок текстиля из Китая в Европу вплоть до конца 2008 г., передает АР. Напомним, что объемы поставок китайского текстиля на мировые рынки резко возросли после отмены в начале 2005 г. системы квот на текстиль, существовавшей больше 30 лет. В I квартале 2005 г. экспорт китайских футболок в страны ЕС вырос на 187% по сравнению с аналогичным периодом 2004 г. Это привело к сокращению производства аналогичных товаров в Греции на 12%, в Португалии — на 30-50%, а также в Словении — на 8%. За тот же период экспорт китайской льняной пряжи увеличился на 56%, из-за чего производство этой продукции в ЕС сократилось на 25%, а занятость в отрасли — на 13%. Евросоюз утверждает, что увеличение поставок из Китая вредит не только европейским, но и африканским производителям. Нынешний этап торгового спора между ЕС и КНР по текстильному вопросу стал следствием длительных и безрезультатных двухсторонних переговоров в конце мая текущего года, после чего Брюссель официально потребовал от Пекина начать консультации в рамках ВТО. Перенос спора в ВТО предполагает немедленное введение ограничений на экспорт в Европу китайских футболок и льняной пряжи. Китай, по условиям своего вступления в ВТО, должен будет сократить экспорт текстиля до уровня десяти последних месяцев 2004 г. и двух первых месяцев 2005 г. плюс 7,5% индексации. Кстати, текстильный спор развернулся у "Поднебесной" и с США, которые в середине мая с.г. ввели ограничения на ввоз семи категорий текстильных изделий из Китая, объяснив это тем, что избыточный китайский импорт представляет опасность для американской легкой промышленности. В ответ на это, 30 мая с.г. Китай объявил об отмене экспортных пошлин на 81 вид текстильных изделий, отметив, что китайские предприятия в создавшихся условиях не должны дополнительно облагаться пошлинами и в КНР. Распечатано с белорусского портала TUT.BY |
![]() |
|
#686
![]() |
|
Заблокирован(а)
Дата рег-ции: 14.04.2004
Откуда: Belarus
Сообщения: 953
|
пятніца, 10 чэрвеня 2005, 10:28
10 чэрвеня 1562 году з друкарні ў Нясьвіжы выйшла першая кніга беларускага асьветніка Сымона Буднага “Катэхізыс”. RFE/RL Каму даводзілася бываць на цэнтральным нясьвіскім пляцы, той абавязкова памятае разьмешчаную там статую Буднага з разгорнутай кнігай у руках. Гэта і ёсьць той “Катэхізыс”.10 чэрвеня 1925 году пастановай Савету народных камісараў БССР Янку Купалу прысвоілі званьне народнага паэта Беларусі ў сувязі з 20-годзьдзем ягонай творчай дзейнасьці. Купала стаў першым афіцыйна прызнаным народным паэтам. Сярод тых, хто сёньня адзначае свой дзень народзінаў – Вячаслаў Кебіч, першы прэм’ер-міністар незалежнай Рэспублікі Беларусі. Між іншым, паводле спэцыяльнасьці спадар Кебіч – станкабудаўнік і нават мае званьне заслужанага машынабудаўніка Беларусі. А нарадзіўся ён у 1936 годзе. 10 чэрвеня 1933 году нарадзілася Алена Ткачук, беларуская архітэктарка, якая нейкі час была галоўнай мастачкай Менску. Менчукі ведаюць яе асноўныя працы – гэта будынак Інстытуту народнай гаспадаркі, тэатар музычнай камэдыі, а таксама рэстаран “Журавінка”, які цяпер капітальна перабудаваны і ператвораны ў цэлы комплекс офісаў і рэстаранаў. Колькі словаў пра каляндар заўтрашняе суботы. 11 чэрвеня ў Беларусі традыцыйна ўшаноўваецца Хвядосься. Як казалі ў народзе, “Хвядосься-каласяніца – жыта каласіцца”, гэта значыць, на збажыне зьяўляюцца каласкі. Жыта два тыдні зелянее, два тыдні каласіцца, два адцьвітае, два наліваецца, два падсыхае. Такі ў хлеба парадак высьпяваньня – усе стадыі па два тыдні. 11 чэрвеня 1718 году прыйшла на сьвет Саламея Пільштынова, у дзявоцтве Русецкая. Імя гэтай пісьменьніцы часта згадваюць сучасныя беларускія фэміністкі, бачачы ў ёй сваю далёкую папярэдніцу. Бурлівая і багатая на прыгоды біяграфія гэтай жанчыны сапраўды захапляе. Саламея нарадзілася ў Наваградчыне, а ўжо ў 14 гадоў патрапіла разам з мужам у Стамбул. Вывучылася на лекарку і, вярнуўшыся, мела мэдычную практыку ў Нясьвіжы. Вынікам яе падарожжаў сталася кніга “Авантуры майго жыцьця”, якую часьцяком называюць раманам. 11 чэрвеня 1923 году выйшла ў сьвет паэма Якуба Коласа “Новая зямля” – прызнаны нацыянальны эпас беларусаў. Паэма пачынаецца вядомымі кожнаму радкамі “Мой родны кут, як ты мне мілы” і распавядае пра пошукі сялянамі сваёй долі, што ўвасобілася ва ўласнай зямлі. |
![]() |
|
#687
![]() |
|
Заблокирован(а)
Дата рег-ции: 14.04.2004
Откуда: Belarus
Сообщения: 953
|
Рассекречены данные о древнейших европейцах
Михаил ЧЕЧЕВИЦКИЙ, 14 июня, 06:07 Междуречье Тигра и Евфрата, которое принято считать колыбелью европейской цивилизации, может вскоре лишиться этого почетного звания. На роль "колыбели" теперь претендует Центральная Европа: там найдены строения, которые на тысячи лет старше шумерских городов, египетских пирамид и Стоунхенджа. Как выяснила британская газета Independent, археологи работают над своим открытием уже три года, но до сих пор держали все факты в строгом секрете. Поэтому у обнаруженной ими цивилизации пока нет даже названия. Но масштабы работ впечатляют: по словам профессора Харальда Штойбла из Института археологии Саксонии, на данный момент известно уже более 150 храмов и поселений этой культуры. Все они находятся на территории современной Саксонии и соседних с Германией государств – Австрии, Чехии и Словакии. Самый крупный объект удалось откопать прямо под нынешним Дрезденом. Это огромное святилище, окруженное четырьмя рвами, тремя земляными валами и двумя заборами. Причем все эти рубежи не носили оборонительного характера, а защищали сакральные действа внутри кругов от взглядов простых селян. Общий диаметр комплекса сооружений составляет 150 метров. Возле других аналогичных построек сохранились остатки деревень: судя по тому, что размеры помещений достигают 40 кв. м и более, их обитатели ютились в некоем подобии бараков или "коммуналок". Самое большое поселение обнаружено в окрестностях современного города Айтра: в нем на площади в 25 га насчитывается целых 200 домов. Строители всех этих древних чудес еще не умели возводить каменные здания – материалом им служили только грунт и дерево, – но при этом пользовались инструментами из камня и кости. Быт селян строился на скотоводстве – они разводили коров, коз, овец и свиней, а в свободное время лепили из глины фигурки людей и животных (по-видимому, один из этих мастеров создал и самую древнюю в мире порнографию, которую профессор Штойбл обнаружил ранее). Контраст между тесными домами и колоссальными храмами позволил исследователям предположить, что древнейшие европейцы были людьми глубоко религиозными. Этот факт вкупе с масштабом архитектуры, видимо, заставит научный мир переписывать все учебники. До сих пор древнейшими цивилизациями этой части мира считались шумерская и египетская – обе возникли в конце IV тысячелетия до Рождества Христова. Примерно в тот же период начали свою работу строители Стоунхенджа. А находки в Восточной Германии датируются 4800-4600 гг. до н.э. – примерно на 1 тыс. лет старше – и, по мнению первооткрывателей, должны быть признаны новой цивилизацией даже несмотря на отсутствие письменных свидетельств. Но самой большой загадкой является исчезновение таинственной культуры. Археологи установили, что она просуществовала всего лишь 200 лет – это секунда в масштабе мировой истории. После этого люди либо покинули деревни, либо прекратили возводить свои дома и святилища в том же виде и перешли на более легкие конструкции. Лишь спустя 3 тыс. лет, в середине Бронзового века, на этих землях появляются следы столь же масштабного строительства. Постоянный адрес статьи: http://www.utro.ru/articles/2005/06/14/448229.shtml |
![]() |
|
#689
![]() |
|
Мэтр
![]() ![]() ![]() ![]() Дата рег-ции: 08.04.2003
Откуда: Mulhouse 68
Сообщения: 972
|
перевариваем информацию.
иногда мне кажется, что все эти "открытия" новых планет и т.д. -- коммерческий трюк, чтобы лучше спонсироваться. Интересно, конечно, "раскапывать" прошлое, "заглядывать" в будущее. Но лучше бы о настоящем больше думали. |
![]() |
|
#690
![]() |
|
Мэтр
![]() ![]() ![]() ![]() Дата рег-ции: 17.01.2004
Откуда: France, 44
Сообщения: 2.512
|
Меня удивляет тоже такой факт: никогда в мире не было таких возможностей и масштабов изучения окружаюшей среды, животного мира, как сейчас. И никогда это все не уничтожалось такими темпами, как сейчас. Какой толк тогда в исследованиях? Чтобы констатировать факт, ничего не делая ? Лучше бы финансировали экологические программы, чем просто исследовательские. И так все ясно.
|
![]() |
|
Закладки |
Здесь присутствуют: 1 (пользователей - 0 , гостей - 1) | |
|
|
![]() |
||||
Тема | Автор | Раздел | Ответов | Последнее сообщение |
Сборники "Музыка парижских кафе" - где? | Eliyata | Цены, покупки, банки, налоги | 7 | 31.08.2008 20:29 |
Ваше отношение к Франции (выделено из: "Негласные правила форума") | POLKAN | Иммиграция-адаптация-интеграция-ностальгия | 53 | 16.03.2008 11:07 |
Есть ли в Париже инет-кафе с "русскими" клавиатурами? | Vanille-e | Вопросы и ответы туристов | 7 | 02.03.2008 00:22 |
Цены в кафе "2 мельницы" | Gouts | Цены, покупки, банки, налоги | 0 | 01.12.2006 06:10 |